Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи:
Важливо!
Щоб юридична особа була спадкоємцем, необхідно оформити спадщину на юридичну особу.
Зі спадщиною стикається практично кожна людина.
Основні відомості, знання яких необхідно про оформленні спадщини:
Підсумуємо, у спадкоємців є 6 місяців після смерті спадкодавця, щоб звернутися до нотаріуса та прийняти або відмовитися від спадку на користь іншого спадкоємця. Законом не передбачена можливість отримати частку спадку.
Ви можете оформити право власності на майно лише через 6 місяців після смерті спадкодавця. До цього ви не є власником спадку.
Для оформлення спадщини та отримання права власності на майно потрібно звернутися до нотаріуса, який ретельно перевірить всі документи та надасть якісну консультацію.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір купівлі-продажу земельної ділянки засвідчується нотаріусом за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Нагадаємо - на території Україні наразі діє мораторій щодо відчуження землі сільськогосподарського призначення.
Родичі 1 і 2 ступенів (діти, батьки, брати/сестри, бабусі й дідусі) не платять податок. У інших випадках податок у розмірі 5% потрібно сплачувати. Цю суму платить новий власник майна.
У випадку, коли на земельній ділянці, яка відчужується, знаходиться житловий будинок, то потрібні одночасно 2 договори: договір купівлі-продажу будинку й договір купівлі-продажу земельної ділянки.
Якщо ви бажаєте подарувати свою земельну ділянку, але не знаєте з чого почати, ми вам допоможемо.
Для початку зазначимо, що документ складається у вигляді нотаріально засвідченого договору дарування. Від інших договорів дарча відрізняється тим, що має безкоштовний характер.
Результатом договору є передача у власність майна стороні обдаровуваному, якщо він не виконує ніяких дій для дарувальника, включаючи дії шахрайського характеру.
Після укладання договору нотаріус реєструє нового власника в ДРРП. Виходячи з офісу із засвідченим документом, обдарований стає законним власником.
При оформленні договору купівлі-продажу нотаріус обов'язково перевіряє всю документацію, що була надана для укладення договору, наявність арештів і заборон на земельної ділянки, дійсність довіреності (у випадку, якщо договір укладається представником).
Зауважимо, що для складання договору дарування земельної ділянки до нотаріуса звертаються обидві сторони угоди. Вони обов'язково повинні бути присутні про оформленні договору.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір дарування будинку укладається нотаріусом відповідно до місця розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Важливою вимогою при даруванні будинку є, кадастровий номер земельної ділянки, на якій знаходиться будинок.
Якщо учасники угоди - мають родинні зв'язки першого або другого ступеня споріднення (батьки, чоловік/дружина, діти, зокрема й усиновлені, рідні брати/сестри, бабусі, дідусі, онуки), можна звільнитися від податку. Для цього необхідно мати документи, що підтверджують споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб).
У випадку, коли земля, на якій розташована земельна ділянка, приватизована, одночасно складаються 2 договори: договір дарування будинку й договір дарування земельної ділянки.
Якщо ви бажаєте подарувати свій будинок, але не знаєте з чого почати, ми вам допоможемо.
Для початку зазначимо, що документ складається у вигляді нотаріально засвідченого договору дарування. Від інших договорів дарча відрізняється тим, що має безкоштовний характер.
Результатом договору є передача у власність майна стороні обдаровуваному, якщо він не виконує ніяких дій для дарувальника, включаючи дії шахрайського характеру.
У випадку укладання будь-яких угод з житловим будинком слід пам'ятати про земельну ділянку, на котрій знаходиться майно. За законами України ситуація, коли у земельної ділянки та у будинку, розташованого на ньому, різні власники недопустима.
Якщо земельна ділянка була приватизована і є власністю тієї ж особи, що й майно, яке розташоване на ній, то необхідно одночасно переоформляти право власності на будинок та права власності на земельну ділянку.
Є випадки, коли земельна ділянка може бути надана власнику будинку з комунальної власності на обмежене часом використання. Тоді в договорі купівлі-продажу будинку описується ця земельна ділянка та вказується її кадастровий номер.
Після укладання договору нотаріус реєструє нового власника в ДРРП. Виходячи з офісу із засвідченим документом, обдарований стає законним власником.
При оформленні договору купівлі-продажу нотаріус обов'язково перевіряє всю документацію, що була надана для укладення договору, наявність арештів і заборон на відчуження будинку, дійсність довіреності (у випадку, якщо договір укладається представником).
Вартість послуги, що надається, визначається індивідуально. Це викликано великою кількістю деталей, що для кожного клієнта різні. Наприклад, ступінь споріднення між сторонами. Це впливає на визначення оподаткування. Родичі 1 і 2 ступенів (діти, батьки, брати/сестри, бабусі й дідусі) не платять податок. У інших випадках податок у розмірі 5% потрібно сплачувати. Цю суму платить новий власник майна.
Зауважимо, що для складання договору дарування будинку до нотаріуса звертаються обидві сторони угоди. Вони обов'язково повинні бути присутні про оформленні договору.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір дарування квартири засвідчується нотаріусом за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Якщо учасники угоди - мають родинні зв'язки першого або другого ступеня споріднення (батьки, чоловік/дружина, діти, зокрема й усиновлені, рідні брати/сестри, бабусі, дідусі, онуки), можна звільнитися від податку. Для цього необхідно мати документи, що підтверджують споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб).
Що означає договір на дарування квартири?
Згідно із законами України суб'єктом угоди може бути навіть невелике майно, наприклад, квадратні метри. За статистичними даними частіше громадяни України дарують квартиру. Тобто повна передача права власності від однієї людини іншій.
За законами нашої країни у випадку дарування майна складається договір дарування на квартиру. За договором житлові квадратні метри нерухомості надаються у власність іншій людині безкоштовно. Вимагати будь-що на заміну незаконно. Це основна відмінність дарчої від купівлі-продажу.
Відповідно договору існує можливість подарувати частину нерухомості. Якщо загальна житлова площа була придбана коли власник, який бажає подарувати майно, перебував в шлюбі, то під час укладання угоди потрібна письмова згода другого подружжя.
Що необхідно для оформлення договору дарування квартири?
Щоб договір був правильно складений та набув чинності, його потрібно складати у нотаріуса. Спеціаліст обов'язково проводить перевірку усіх документів на достовірність та на відповідність установленим нормам. Не слід нехтувати перевіркою справжності підписів на документах, які надали сторони.
Договір дарування квартири можливо укласти лише за наявності документів, які були описані вище.
За більш детальною інформацією слід звернутися до нотаріального бюро і переконатися чи всі необхідні документи вже зібрані. Це значно пришвидшить процес.
На момент підписання угоди дарування майна одночасно нотаріус реєструє нового власника у ДРРП. Ніяких додаткових операцій новому власнику проводити не потрібно.
Обирати нотаріуса слід відповідно місцю реєстрації однієї зі сторін договору або розташування майна.
Вартість укладання договору дарування квартири?
Вартість послуги, що надається, визначається індивідуально. Це викликано великою кількістю деталей, що для кожного клієнта різні. Наприклад, ступінь споріднення між сторонами. Це впливає на визначення оподаткування. Родичі 1 і 2 ступенів (діти, батьки, брати/сестри, бабусі й дідусі) не платять податок. У інших випадках податок потрібно сплачувати. Цю суму платить новий власник майна.
Варто не забувати про існування додаткових мит і податків, у випадку коли, одна сторона угоди не є резидентом України. Також обов'язково оплатити роботу нотаріуса.
Додаткові умови укладання договору дарування квартири
При оформленні договору дарування квартири можуть бути встановлені певні умови.
У договорі є можливість зазначити, що у квартирі повинен проживати родич, який в ній прописаний. За цієї умови неможливо виселити або виписати цього родича із квартири. Також можна зазначити, що договір набуває чинності із конкретної дати, а не в момент укладання. Можна пов'зязати передачу майна у власність із певною подією, наприклад, укладання шлюбу дитиною власника квартири. Також можна вказати період, через який договір набуде чинності.
У цьому разі необхідно звернути увагу, що договір буде скасовано у випадку смерті однієї зі сторін до набрання чинності документа.
В яких випадках можна оскаржити договір?
Закон України передбачує випадки, коли угода може бути оскаржена. Дарувальник має можливість скасувати договір в суді, коли:
Подати позов до суду можна протягом одного року після укладання договору дарування майна. Скасувати договір можна за взаємною згодою двох сторін.
В процесі оформлення послуги нотаріус обов'язково перевіряє вірність документації на майно та інших наданих документів. Якщо одна із сторін відсутня - угоду укласти неможливо. У всіх інших випадках відповідальність лежить на сторонах договору.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір дарування квартири засвідчується нотаріусом за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
У випадку коли сторони договору - родичі першого або другого ступеня споріднення (батьки, чоловік/дружина, діти, зокрема й усиновлені, рідні брати/сестри, бабусі, дідусі, онуки), щоб отримати звільнення від податків необхідно надати документи, що э підтвердженням споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб).
Наразі нерухоме майно в нашій країні можна не лише продати, а й подарувати. Дарунком може бути будь-яке майно: квартира, будинок, земельна ділянка. Щоб офіційно оформити право на майно потрібно скласти та засвідчити договір дарування або дарчу на квартиру в нотаріуса. Далі буде описано, як правильно скласти цей договір.
Що таке Дарча на квартиру?
За ЦК України під договором дарування мається на увазі передання права володіння майном від однієї сторони іншій без плати за майно. Дарча не є угодою з купівлі-продажу, тому що майно передається без оплати за нього. Обдаровуваний отримає всі права володіння та стає єдиним власником, якщо інакше не зазначено в договорі дарування.
Дарувальник у цій ситуації не має права очікувати або вимагати від другої особи нічого іншого на заміну майна, що дарується. Незаконно за договором дарування змусити людину виконати будь-що на користь особи, що дарує. Дарча не має включати різного виду зобов'язання зі сторони обдаровуваного.
За законом об'єктом дарування може бути тільки майно, яке є власністю громадянина. Дарування нерухомості, що орендується особою, неможливо. Передача майна в дарування повинна фіксуватися договором. Оформити дарчу на квартиру можна тільки у практикуючого нотаріуса.
Згідно зі статистичними даними дарування квартири й іншого рухомого і нерухомого майна — це процедура, що має попит серед українців. Для того, щоб офіційно засвідчити дарчу можна звертатися як до державних, так і приватних нотаріусів.
Оформлення дарчої на квартиру в Рівному
Одразу розповімо, яка різниця дарування та купівлі-продажу квартири:
Засвідчення дарчої на квартиру в Рівному відбувається безпосередньо в нотаріуса. Обирають нотаріуса за місцем реєстрації однієї зі сторін договору, також допустимо обрати спеціаліста за місцем знаходження майна. Тобто, ви не зможете скласти договір в іншому місті, якщо в ньому не знаходиться майно або не зареєстрована ні одна зі сторін.
Коштовність послуги складання договору дарування квартири
На ціну послуги впливає, де і як оформляти дарчу на квартиру. Згідно з законами України подарувати квартиру можливо будь-кому: родичу, товаришу, громадянину нашої або іншої країни.
У випадку коли, договір складається на родичів першого ступеня споріднення, дарунок не повинен підлягати оподатковуванню. У інших випадках обов'язково оплатити податок, Це необхідно пам'ятати на момент укладання угоди.
Коштовність послуги залежна від актуальних тарифів і складності договору. Нотаріус має ознайомити клієнта із цінами ще на етапі попереднього консультування. В процесі оформлення послуги юрист обов'язково перевіряє вірність документації на майно та інших наданих документів. Якщо одна із сторін відсутня - угоду укласти неможливо.
Дарча на квартиру в Рівному повністю надає право власності від однієї сторони іншій. Після укладання договору нотаріус реєструє нового власника в ДРРП. Виходячи з офісу із засвідченим документом, обдарований стає законним власником.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір купівлі-продажу земельної ділянки засвідчується нотаріусом за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Нагадаємо - на території Україні наразі діє мораторій щодо відчуження землі сільськогосподарського призначення.
У випадку, коли на земельній ділянці, яка відчужується, знаходиться житловий будинок, то потрібні одночасно 2 договори: договір купівлі-продажу будинку й договір купівлі-продажу земельної ділянки.
Купівля-продаж нерухомості - це серйозна та вагома подія у житті людини. Важливо з прискіпливістю та уважністю підходити до питання купівлі або продажу власного нерухомого майна.
Дехто все життя мріє збудувати свій власний будинок і жити без метушні та сусідів за тонкою стіною. Першим кроком до будинку мрії є придбання земельної ділянки.
Під земельною ділянкою ми маємо на увазі частину земної поверхні з чітко вказаними межами та присвоєним їй кадастровим номером.
Наразі всі договори з купівлі-продажу нерухомого майна обов'язково повинні бути нотаріально засвідчені, це гарантія законності дій. В наш час коли нотаріус, засвідчує договір земельної ділянки, він одразу реєструє право власності на нового власника в ДРРП. Коли Ви виходите від нотаріуса, ви вже є законним власником земельної ділянки. І не потрібно звертатися до будь-яких інших органів щоб, зареєструвати своє право власності.
При оформленні договору купівлі-продажу нотаріус обов'язково перевіряє всю документацію, що була надана для укладення договору, наявність арештів і заборон на відчуження квартири, дійсність довіреності (у випадку, якщо договір укладається представником).
Слід зазначити, що якщо квартира у власності продавця понад 3 роки, і продаж цієї квартири буде першим продажем нерухомості в цьому році, то прибуток, отриманий від продажу, не підлягає оподаткуванню.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір купівлі-продажу будинку засвідчується нотаріусом за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Відмітимо, що вагомою вимогою договору купівлі-продажу будинку є кадастровий номер земельної ділянки, на якій розташований будинок.
Коли земля, на якій розташований будинок, приватизована, то одразу складаються 2 договори: договір купівлі-продажу будинку й договір купівлі-продажу земельної ділянки.
У випадку укладання будь-яких угод з житловим будинком слід пам'ятати про земельну ділянку, на котрій знаходиться майно. За законами України ситуація, коли у земельної ділянки та у будинку, розташованого на ньому, різні власники недопустима.
Якщо земельна ділянка була приватизована і є власністю тієї ж особи, що й майно, яке розташоване на ній, то необхідно одночасно переоформляти право власності на будинок та права власності на земельну ділянку.
Є випадки, коли земельна ділянка може бути надана власнику будинку з комунальної власності на обмежене часом використання. Тоді в договорі купівлі-продажу будинку описується ця земельна ділянка та вказується її кадастровий номер.
Наразі всі договори з купівлі-продажу нерухомого майна обов'язково повинні бути нотаріально засвідчені, це гарантія законності дій. В наш час коли нотаріус, засвідчуючи договір купівлі-продажу будинку, земельної ділянки, він одразу реєструє право власності на нового власника в ДРРП. Коли Ви виходите від нотаріуса, ви вже є законним власником майна. І не потрібно звертатися до будь-яких інших органів щоб, зареєструвати своє право власності.
При оформленні договору купівлі-продажу нотаріус обов'язково перевіряє всю документацію, що була надана для укладення договору, наявність арештів і заборон на відчуження квартири, дійсність довіреності (у випадку, якщо договір укладається представником).
Слід зазначити, що якщо квартира у власності продавця понад 3 роки, і продаж цієї квартири буде першим продажем нерухомості в цьому році, то прибуток, отриманий від продажу, не підлягає оподаткуванню.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Важливо!
Договір купівлі-продажу квартири нотаріус засвідчує за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Після довгих пошуків найкращого для вас варіанту та вибору одного бажаного залишається лише зареєструвати право власності на себе або, навпаки, Ви бажаєте позбутися свого майна, але гадки не маєте, що робити.
Наразі всі договори з купівлі-продажу нерухомого майна обов'язково повинні бути нотаріально засвідчені, це гарантія законності дій. В наш час коли нотаріус, засвідчує договір купівлі-продажу квартири, він одразу реєструє право власності на нового власника в ДРРП. Коли Ви виходите від нотаріуса, ви вже є законним власником майна. І не потрібно звертатися до будь-яких інших органів щоб, зареєструвати своє право власності.
При оформленні договору купівлі-продажу нотаріус обов'язково перевіряє всю документацію, що була надана для укладення договору, наявність арештів і заборон на відчуження квартири, дійсність довіреності (у випадку, якщо договір укладається представником).
Слід зазначити, що якщо квартира у власності продавця понад 3 роки, і продаж цієї квартири буде першим продажем нерухомості в цьому році, то прибуток, отриманий від продажу, не підлягає оподаткуванню.
Документи для фізичної особи:
Документи для представника юридичної особи:
Необхідні документи щодо нерухомості:
Сторони попереднього договорі у зазначений ними обмеженій період часу беруть взаємне зобов'язання укласти основний договір опираючись на умови, що були зазначені, наприклад, в такому попередньому договорі - попередній договір купівлі-продажу будинку, квартири).
Попередній договір фіксує бажання осіб укласти в майбутньому основний договір. У попередньому договорі описуються головні вимоги та умови договору, що будуть укладати в межах вказаного терміну. Основними умов можна вважати: предмет, ціну і термін договору та умови, які були визначені та визнані основними взаємно обома сторонами (наприклад, для договору купівлі-продажу квартири це може бути термін звільнення квартири продавцем).
Зазначимо, що попередній договір укладається зі визначенням чітких часових меж, при досягненні яких, сторони зобов'язані укласти основний договір. Попередній договір повністю втрачає свою юридичну силу після укладення основного договору сторонами.
Наразі прослідковується тенденція, коли частіше укладаються попередні договори купівлі-продажу нерухомого майна. Укладення попереднього договору відстоює права як продавця, так і покупця, наголошує на серйозності намірів, а також гарантує виконання сторонами обов'язків за укладеним договором.
Важливо! Попередній договір укладається в тій самій формі, що і майбутній основний договір. Якщо Ви будете укладати договір купівлі-продажу будинку, попередньо оформлений договір повинен бути обов'язково оформлений в письмовій формі і засвідчений нотаріусом.
Документи, які потрібно взяти фізичній особі:
Представник повинен мати:
Важливо!
Договори оренди нерухомого майна тривалістю більше 3-х років підлягають обов'язковому нотаріальному посвідченню.
Наразі придбання власного житла несе в собі багато витрат. Більш актуально винаймати квартиру. Буває складно дійти компромісу між орендатором та орендодавцем. Для уникнення можливих конфліктів і укладаються офіційні договори оренди житла.
Договір оренди житла - це договір, який укладається між власником житла (орендодавцем) та фізичною особою, що буде орендувати приміщення з метою проживання на конкртетний період і за конкретну помісячну платню.
Договір оренди житла, частіше, складається письмово і повинен містити наступне:
У випадку, коли договір оренди житла буде укладається терміном тривалістю більше 3-х років, він обов'язково має бути посвідчений нотаріусом і, окрім цього, такий договір підлягає реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Якщо договір оренди житла не містить конкретно зазначеного терміну - вважається укладеним строком на 5 років.