Документи для фізичної особи:
- паспорти й ІПН сторін;
- згода подружжя власника нерухомості, зокрема якщо власник під час придбання нерухомості перебував у шлюбі, а саме паспорт, ІПН, свідоцтво про шлюб або заздалегідь нотаріально оформлена заява-дозвіл;
- згода подружжя орендаря, якщо орендар на цей момент перебуває в шлюбі, а саме паспорт, ІПН, свідоцтво про шлюб або заздалегідь нотаріально оформлена заява-дозвіл.
Документи для представника юридичної особи:
- документи юридичної особи (статут, виписка);
- паспорт і ІПН директора (уповноваженої особи компанії) і документи, що підтверджують повноваження директора (наказ про призначення директора, протокол про обрання директора);
- нотаріальна довіреність, якщо діє уповноважена особа;
- печатка;
- рішення юр. особи укласти договір (протокол загальних зборів).
Необхідні документи щодо нерухомості:
- документи, що підтверджують право власності на нерухомість;
- технічний паспорт на нерухомість;
- звіт про експертну оцінку нерухомості;
- якщо право власності виникло до 2013 року, необхідно одержати в БТІ інформаційну довідку про те, що станом на 01.01.2013 року нерухомість належала продавцю;
- довідка про прописаних у будинку, якщо майно розташоване не в місті Києві (якщо майно розташоване в місті Києві, то заздалегідь під час консультації необхідно перевірити, чи внесений Ваш будинок до реєстру прописаних осіб. Якщо не внесений, то додатково потрібно звертатися до ЦНАП для внесення даних);
- крім того, необхідні документи на земельну ділянку, на якій розташований будинок (документи, що підтверджують право власності на земельну ділянку, витяг з Державного земельного кадастру. Якщо земля не приватизована, надається тільки витяг з Державного земельного кадастру);
- якщо в будинку прописані неповнолітні, то необхідно одержати дозвіл органів опіки й піклування на укладання договору.
Важливо!
Договір купівлі-продажу будинку засвідчується нотаріусом за місцем розташування майна або за місцем реєстрації однієї зі сторін.
Відмітимо, що вагомою вимогою договору купівлі-продажу будинку є кадастровий номер земельної ділянки, на якій розташований будинок.
Коли земля, на якій розташований будинок, приватизована, то одразу складаються 2 договори: договір купівлі-продажу будинку й договір купівлі-продажу земельної ділянки.
У випадку укладання будь-яких угод з житловим будинком слід пам'ятати про земельну ділянку, на котрій знаходиться майно. За законами України ситуація, коли у земельної ділянки та у будинку, розташованого на ньому, різні власники недопустима.
Якщо земельна ділянка була приватизована і є власністю тієї ж особи, що й майно, яке розташоване на ній, то необхідно одночасно переоформляти право власності на будинок та права власності на земельну ділянку.
Є випадки, коли земельна ділянка може бути надана власнику будинку з комунальної власності на обмежене часом використання. Тоді в договорі купівлі-продажу будинку описується ця земельна ділянка та вказується її кадастровий номер.
Наразі всі договори з купівлі-продажу нерухомого майна обов'язково повинні бути нотаріально засвідчені, це гарантія законності дій. В наш час коли нотаріус, засвідчуючи договір купівлі-продажу будинку, земельної ділянки, він одразу реєструє право власності на нового власника в ДРРП. Коли Ви виходите від нотаріуса, ви вже є законним власником майна. І не потрібно звертатися до будь-яких інших органів щоб, зареєструвати своє право власності.
При оформленні договору купівлі-продажу нотаріус обов'язково перевіряє всю документацію, що була надана для укладення договору, наявність арештів і заборон на відчуження квартири, дійсність довіреності (у випадку, якщо договір укладається представником).
Слід зазначити, що якщо квартира у власності продавця понад 3 роки, і продаж цієї квартири буде першим продажем нерухомості в цьому році, то прибуток, отриманий від продажу, не підлягає оподаткуванню.